Buzzador är ett marknadsföringsföretag som skapar buzz. Alltså hypar produkter och försöker starta trender. Intressant givetvis men vad jag inte förstår är hur riskanalysen görs för kunderna? För det hela borde rätt enkelt kunna få motsatt effekt då negativt word of mouth sprids så hiskeligt mycket lättare än positivt.
Pronto Communication har en egen street-kompetens för att nå ut med hjälp av gerillamarknadsföring. Gerilla, känns lite sådär som begrepp.
En så kallad gerilla-kupp gjordes av Acne´s butik vid Norrmalmstorg här i Stockholm tillsammans med en butik i London förra hösten tror jag det var. Koncepten och utbuden byttes ut mellan Stockholm och London och det såg ut som det varit inbrott. Även personalen flyttades. Coolt. Det fick inte riktigt uppmärksamheten kuppen förtjänade i form av nytänkande.
Nytänkande för att generera uppmärksamhet, bra där bra där!
Soundtrack: Macy Gray Still
Tuesday, September 4, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment