Wednesday, January 3, 2007

Jobb och jobb och jobb

Jag tänker jobb ungefär 24/7 just nu. Bloggen ska bli rolig, jag ska lägga upp foton och länka. Det är tanken oh det kommer men just nu ska jag studera till min sista spanskatenta (hablo poco, comprendo mas...) och göra klart D-uppsatsen och såklart hitta ett jobb to die for.

Job to die for skulle kunna vara på en tidning, helst som Andie Andersson i How to lose a guy in ten days och inte som i The Devil wears Prada. Eller jag vet inte vad som är to die for just nu.... Kanske en färdigskriven roman som alla förlag vill ha. Tänk lite Denise Rudberg. Jag gillar Denise, hon verkar skön.

Satt och funderade på om jag inte ska skriva en bok snart. När jag var liten ville jag bli barnboksförfattare, har i och för sig ett utkast men nu är jag inne på chiclitt.
Dagens kändis blev Yvonne Ryding, tidigare Miss Universum som jag såg på refugen mellan Gucci och Dramaten. Hon såg rar ut.

Att ladda upp hummerbilderna från nyår går inte så bra. Har så fruktansvärt dåligt tålamod med datorer, det ska jag säga på dåliga egenskaper om jag ska på jobbintervju tror jag.
Snart är det parisiska körsbärets blogg, all that, jag ska bara öva på datatålamodet så kommer snart länkar och bilder och allt... Det blir helt enkelt "to die for...." So long.

No comments: