Wednesday, February 21, 2007

Kristallkrona och Gucci-dörrmatta?

Idag var det möte för tidningen Reversens skribenter. Reversen är föreningen UppsalaEkonomernas tidning och upplagan ligger på ungefär 3000 ex. Jag gillar Reversen och kan säga vara tidningens nöjesreporter ( om jag själv får bestämma. ) Nöjesreporter låter bra tycker jag. Har en ny skrivargrej på gång och det kan bli bra, riktigt bra men är än så länge lite hemligt.

Jag ska flytta till Stockholm på fredag och bo hos min bästa Åsa. Hon och jag mot världen. Tillvaron håller på att styras upp. Jag vill ha jobbet jag sökt på Procter and Gamble. Har klarat det analytiska testet som ungefär hälften inte klarar och väntar och väntar och väntar.

Det händer mycket i min tillvaro. Bloggen artar sig... Imorgon ska jag hämta blogginspiration av drottningen av bloggar. Eller prinsessan kanske jag ska skriva.
Jag ska göra mitt första hemma hos reportage, gissa vem, jo Glamourprinsessan såklart. Jag är övertygad om att hon inte har kristallkrona och Gucci-dörrmatta och att glamouren är mer hennes varumärke än vardagsliv. Tapeter av bladguld, vi får se imorgon.

Karolina är cool och driftig, hon tjänar pengar på sin blogg och hon verkar, av det lilla intryck jag fått, genuint rar. Undrar vem hennes imaginary boyfriend är? Den här är paxad.

Vad kärlek är funderar inte bara jag på, det gör norska jänter också.
Att spendera alla hjärtans dag tillsammans? Nej det är det inte, men genuin omtanke om någon och att visa det är det som räknas.

Bloggen tar sig, mer imorgon. Sweet dreams.

No comments: