Thursday, October 11, 2007

Ihoptussande i London

Idag satsade jag på en gemensam fika för ett antal personer jag gillar men inte hänger med så ofta. En ihoptussning kan man allt kalla det när de tre första stod utanför Ica StEriksplan och väntade. Lite som en blinddejt men med mig som gemensam nämnare.

Jag gillar att blanda folk, det är ofta lyckat. Det var fnissigt. Fast prat om boende borde förbjudas men det är ju verkligheten för dagens stockholmare. Att jämföra månadskostnader, räntor, kvadratmeter och snacka ned loftsängar och frysfack.

Jag tog en hästkille med voltige som specialitet, en lärarstuderande reseledare, en UppsalaEkonom och en Burberryälskande nationalekonom och mixade för fullt. Bra kvällshäng och kommande visningssällskap på söndagar.

Nu kommer snart två moreller på besök från Oslo. Det här kommer bli en fantastisk helg om det bara kan sluta London-regna.

Grinchen höll en låg profil idag, den gröna avundsjuka färgen rinner av i regnet om man hittar på roliga saker. Som idag.

Soundtrack: The Clash London Calling.

No comments: