Thursday, October 25, 2007

Parce que je le vaux bien!

Då var det klart. Paris över nyår, bokat och klart! Kommer blir fantastiskt och eftersom det inte blir något New York så får jag i alla fall ett ordentligt jullov.

Parce que je le vaux bien, för er som inte förstår: Because I´m worth it.

Igår var jag på ett jobbevent på Berns. Åh Berns, gillar lokalerna, det är franskt och en aristokratisk känsla över det.
Nu när jag kommer tillbaka till Paris kommer jag återigen få den där paniken att jag inte vill bo i Stockholm och Sverige. Att det är där jag hör hemma, i den franska huvudstaden.

Får avsluta medvetet med att trampa i hundbajs så jag blir irriterad och vill åka hem. Eller, det räcker med att göra av med alla pengar jag äger och har och inse att de dyra vanorna den staden lockar med inte är hälsosamma. Tar nog det sista alternativet $$$.

Det första jag ska äta är en pain au chocolat.

Det andra jag ska göra är att gå raka vägen till Sephora på Champs Elysées och testa och prova allt i beautyväg som går. Extreme make-over oh la la!

Det tredje är att se till att hitta bra sällskap till nyårsafton, öppen för alla förslag och nöjer mig med en french kiss på tolvslaget, hummer, champagne och glittrande raketer. Inte alls svårt att matcha!

Soundtrack: Joe Dassin Champs Elysées

1 comment:

DEN SVARTA KOSTYMEN SKA AV said...

musikenligtjerry.blogspot.com om Hatis Romans:

"Det här är hur Kent egentligen vill låta och hur de egentligen vill att deras video skall se ut...eller nått. Hursomhelst, HR gör nytidsmusik och skriver om saker vi känner igen. Inte elakt, bara kärlek."