Sunday, October 14, 2007

Kjempegr8 då!

Den här helgen gick fort. Mina norska söta "systrar" var på besök. Fredagen börjades med catch-up i city och sedan afterwork på Storstad och sedan Inferno. Inferno hade jag aldrig varit på tidigare men jag gillade det.

Spännande drinkar med sköna namn, vad sägs om en " En dåres anteckningar"?

Gårdagen guidade jag mitt norska entourage längs Norr Mälarstrand, gamla stan utan turistfällorna och så Götgatsbacken. Sedan drink på södermannagatan hos TEA med fotogästbok.




Jag, Sanna och Elisabeth hemma hos Tea på söder.




En snabbis på O-baren
, drinkarna där håller hög nivå. Spyan senare. Jag tänkte först åh nej, Spy Bar eeeeh freakshow och att alla skulle se ut som mangafigurer men det var bra. Inte alls så edgy stämning som på andra ställen där i krokarna. Indiepop är så gulligt. Kombinationen 90-talshiphop och indie fungerar. Vi hookade med två partydjur till transor, Pamela och Tammie. Kanske kan det kallas en form av cross-over?

Mina norska jänter är jag skikkeligt glad i. Tiden gick fort den här helgen och jag känner att Oslo ropar på mig framöver.

Kommande vecka blir händelserik med intervju, teaterpremiär på Don Juan i Soho, lägenhetsvisningar, vinprovning och så ska jag träffa en filmare som bodde i Paris samtidigt som mig, Mikis Mazarakis. Oh la la exciting men nu måste jag sova 110 %.

No comments: