Tuesday, September 11, 2007

Att sänka levnadsstandarden del 1

Jag sitter här i skokartongen på St Eriksplan och surar. Har inte fått tvättid i den östeuropeiska tvättstugan idag heller. Glammig tillvaro och hög levnadsstandard? Eeeeh nej.

Jag har gjort ett schema som sitter på min dörr med kryss för hur många dagar jag verkligen måste bo kvar här. Igår var det 81. Nu har jag gjort ett kryss, 80 kvar.

Okej jag har valt det själv för jag ville bo i stan. Nu är jag mest less och kan inte andas i city. Skulle inte trängselskatterna göra city-luften bättre?

Jag vill mest av allt sitta hemma i en fin och representativ "våning" i en närförort, ladda ned musik och skriva på min polisroman som ska skrivas som parallellhistoria. Toppa det med lite hästar och stallpyssel så skulle levnadsstandarden få sig ett uppsving.

Bjöd hur som helst in mig på middag till Mackan imorgon. Han är klok som en bok och skulle avfärda detta gnäll om bostad som ett i-landsproblem. Ska sno musik från hans dator har jag planerat så hoppas han har lite pojkband och tuggummipop och inte bara hårdrock.

Soundtrack tills dess: Ulf Lundell Stackars Jack

No comments: