Tuesday, September 25, 2007

Tilde Fröling hämnas?

I morse kom jag till jobbet. Uppstarten inkluderar ofta en snabbcheck av mailen. I min in-box fanns detta:

Hej . Som du säkert vet, genomförs just nu genomgripande sanering av lägenheterna i fastigheten där du bor. Under arbetet har vi funnit att husbock (larv + skalbagge) verkar ha sitt ursprung i din lägenhet. Beslut om nödsanering med omedelbar verkan har fattats för att undvika ytterligare spridning. Vi hoppas kunna sätta igång snarast. Hör av dig till oss (0771-707000) för praktiska detaljer med nycklar osv. PS. Du anmodas se över hemförsäkring för att slippa stora kostnader i samband med ingreppet. Med vänlig hälsning JF Skadejour ABTfn 0771-707000

Jag började nästan gråta. Räcker det inte med silverfiskarna i badrummet? Jag upprepar husbock, larv + skalbagge högt ett antal gånger och känner nästan larverna krypa i mina kläder.

Lika bra att ringa på en gång konstaterar jag. Slår numret och får höra, Hej, det här är Tilde Fröling, du har just leverets ett hämndogram.

Haha, jag skrattar fortfarande av lättnad och känner mig parasitfri till max. Trevlig känsla, nu återstår bara att lista ut vem som skickat detta.

De misstänkta, utan rangordning, är:
Joakim "www.karlaplan.se" Hallqvist
Shire
Lillebror, "Mäklar-Erik"
Åsa

Räkna med payback bara....

1 comment:

Anonymous said...

DET VAR JAG! /Bocken.