Tuesday, September 18, 2007

Yoga vs hets-aerobics

Yoga är inte min grej. Det är för medelåldersdamer som inte har dagliga rutiner och som dricker te jämt. Jag är ganska rastlös och nu har jag gett yoga ett antal försök för att kunna hantera det. Men det fungerar inte, jag blir så rastlös. Man ska andas och att det är så lugnt att jag hör mina egna andetag ger mig panik.

I grupp kan man inte få panik så då ska man bara fortsätta andas och hålla inne med stressen. Nej det där är trams och väldigt obehagligt. Och till personer som säger jag ska träna nu, idag blir det yoga: -Det är inte träning någonstans så länge det inte är poweryoga. Det är lika mycket träning som att spela schack.

Från och med nu kommer jag fortsätta att springa och gå på hetsiga aerobics och hoppiga pulspass toppat med skivstångspass. Aldrig mer trams-yoga och att lyssna på andetag.

Soundtrack: Van Halen JUMP!!

No comments: