Saturday, June 9, 2007

Honey, I´m hoooomeeee.


Jag har en roomie nu ett par dagar i form av Sabina. Det känns bra fast synd att hon ska till N.Y för vi har så roligt tillsammans. Everything she ownes is in a box to the left.... to the left to the left. Packning och två personer i min våning det går bra det.

And Ms Hampton will be irreplacable här i huset. Hon bangar inte för liftning, flera dagars utgångar eller att crasha bröllopsfester. Det är bra egenskaper det. Bilden är från Armani Club, Milano.
Alltså har jag måndagskoma efter en händelserik helg. Jag är helt lycklig över vädret, alla är såå mycket schnyggare och gladare och Sveriges Venedig Stockholm är, återigen helt fantastiskt.

I lördags tassade jag såklart också ut och minglade. Nox känns väldigt 2007 och spanfaktorn var bra med mycket idrottstjärnor. Idrottsstjärnor smäller högre än högst vad gäller kändisspotting. Hann även med Hotellet, Anglais, och Spy bars uteservering som faktiskt var riktigt bra. Sprang in i min vm-kollega från förra året, Josephine a.k.a Jessica Simpson på Nox. Kul att hon är i stan igen, blir alltid bra häng med henne.

Söndagen bjöd på mer Rålis-häng och sedan långpromenad till Gröna lund och tillbaka. Promenaden inkluderade en måsattack efter att vi hittade två luddiga gulliga ungar helt ensamma. Hmm troligt, mamman och pappan attackerade mig och Sabina ovanifrån och från och med nu lovar jag att aldrig mer ge komplimanger till en luddig fågelunge. Jag vet inte om det var jag och Sabina eller måsföräldrarna som skrek högst men det måste sett roligt ut.
Nästa gång kanske måsföräldrarna kan ställa kidsen någon annanstans än mitt på Djurgårdsvägen ?

Kändisspottingen på hemvägens söndagspromenad hade en utrikespolitisk vinkling i form av Kinas president som är i stan. Föredrar idrottstjärnor eller popstars trots allt.

Sedan kom sommarregnet och vi sprang hem från Odenplan. Vem sa att wet look inte är 2007?





Helgens läxa: Matcha klännigen med soffan? Eeeeh such a no-no. Tack så mycket www.karlaplan.se för bilden där jag kamouflerar mig själv fantastiskt bra. Det är kanske bra om man crashar bröllopsfester men.... Nästa gång på Josefina blir det enfärgat för mig.
Om du funderar på att gå dit, välj då enfärgat så du syns i soffan. Allt handlar ju om att synas och kom ihåg var du läste det först.

No comments: