Saturday, June 2, 2007

Singel i stan supportar Zlatan

Ibland då jag inte har planer att göra någonting kan den här staden kännas så stor och jag så liten. Åsa var här på en inte så väldigt uppstyrd middag igår och väldigt kort. Jag var helt död och luddig i huvudet ( nej jag knarkar inte ) och glömde till och med bort att ge henne födelsedagspresenten.
Det är lördag, solen strålar, jag har tagit på solkrämen och får Karin Bacardi som sällskap så det ser ut att bli en fantastisk dag.
Ikväll är det fotboll. Sveriiiigeeeee. För ett år sedan såg jag Sverige - Chile på Råsunda. Har inga biljetter till onsdag tyvärr. I torsdags var det ett tv-inslag från förra året och Wittenbergplatz i Berlin där vi hängde inför Sverige- Paraguay. Jag var så här nära Zlatan förra året då jag såg Trinidad Tobago-matchen i Dortmund från rad 1. Han har enorma vader och stjärnglans som få. Hoppas han spelar mycket ikväll.
Jag gillar att han inte försöker vara smartare än vad han är och att han är divig lite då och då och mer ödmjuk än divig. Han har något speciellt trots att han inte är direkt snygg.
Det där lilla är svårdefinierat, vissa killar har det och det är sådana som alltid får till det. Ljungberg är dock en favvo trots att han inte är lika lång som Mackan" min it-support", han sätter givetvis idealet.

No comments: