Wednesday, June 6, 2007

Årets första dopp avklarat

Jag har badat idag. Iskallt. Jag fick en köldchock och kanske får en massa sjukdomar nu. Är egentligen den som inte sätter min fot i något annat än minst 18 grader och helst medelhavet. Idag gissar jag på att det var 13 grader max.
Igår åt jag middag med Pia och sedan minglade vi på en slags båt på Norr Mälarstrand. Helt okej att hänga där men alla kändes så vuxna och som att de tar allt på så stort allvar. Eller så är jag barnslig. Jag gillar i alla fall att skratta och ha kul.

Ibland känner jag mig så ensam här i Stockholm. Det är stor skillnad på att vara själv och ensam och själv trivs jag rätt bra. Men inte ofrivilligt själv = ensam.

För övrigt är jag trött på personer som bangar saker i sista minuten. Att sura över sådant är bara tråkigt, jag suckar mest och är inte heller förvånad. Undrar om/hur/när och var jag kommer gottgöras för det? Jag är skeptisk och surar lite. Nu siesta. Sedan? Det vet man aldrig.

No comments: