Wednesday, June 6, 2007

Kunglig glans för polismagneten.

Idag surade jag på eftermiddagen och hade stundtals ensamheten hängande över mig. Då är bästa medicinen en promenad som alltid. Jag knatar verkligen runt här i city med min mp3 och AneMartes musikmix dagligen. Gata upp och gata ned. Idag så kom jag till korsningen Birger Jarlsgatan - Dramaten och går mot rött ( som alltid ) rakt in i en polis. Jag är en polismagnet och har en förmåga att stöta på farbror blå i en rad sammanhang. Så även idag.

På den lilla refugan inser jag att jag just gått mot rött och var på väg att fortsätta men inser att en del folk samlats. Varför undrar jag?
Kungen ska komma blev svaret. Hmm kungen tänker jag, jaja as if, och knatar vidare längs Strandvägen. Då kommer Madde glidande i en svart Lexus.
En turist säger glatt: The rest of the family is coming soon.

Åh CarlPhilip, min prins, tänker jag och stannar såklart till. Och utanför Hotell Diplomat ser jag. Den fantastiska kungafamiljen ( utom Madde som var steget före ) kommer sakta åkandes i en snygg bil modell äldre.
Kungen körde med en slags kaptensmössa på huvudet. CarlPhilip bredvid var snyggare och mer långhårig än någonsin. Ååååh, jag vinkade och log såklart massor.
Vickans markanta käkben syntes där hon satt i baksätet och hon vinkade som en äkta blivande drottning. Med hela handflatan.
CarlPhilip vinkade inte till skillnad från sin storasyster.

Åh jag blev så glad som den sanna rojalist jag faktiskt är. Vilken nationaldag, man kan nästan säga att jag firat den med kungafamiljen. Eller i alla fall med kunglig glans.

Detta lilla korta möte eller vad man kan kalla det gjorde mig så stolt över vår fina kungafamilj och Sverige. Dessutom kickade vårt landslag ass mot Island och Stockholms sommarnätter är all that och to die for i samma mening. Lovely.
Glad nationaldag och godnatt.

No comments: