Thursday, August 9, 2007

2008-08-08: Så glad för din skull!

Det är tema bröllop i min tillvaro verkar det som. Satt på Mälarpaviljongen med Karin och Pia igår och snicksnackade. Har legat på Karins pojkvän Calle att det kanske vore lämpligt med ett bröllop 2008-08-08 i stil med Lisa och Lennys 2007-07-07.

Ett bröllop per år är lagom takt nu när många är över 25 år och bröllopsbollen börjar rulla.
Karin och Calle förlovade sig inte igår, Calle vill inte att det blir för otippat. Där har han en poäng, Karin gillar ju överraskningar. Därför ska hon givetvis ha ett mind blowing & truly surprising frieri.

När jag tassat hem fick jag ett sms av en kompis som sagt JA igår kväll på en klippa på Utö. Jag blev alldeles vimmelkantig. ( Vimmelkantig är ett sött ord, är det inte?)

Åh jaaa, det blir 2008-08-08. Funderar redan på mitt tal, vem jag får sitta bredvid, vart det ska vara, vilka som kommer, tårtan, hur jag ska fånga buketten och vad jag ska ha på mig. Jag tror att min kompis olika boendeformer sedan vi tog studenten kommer att ventileras i mitt tal. Det kan man spinna vidare på i all oändlighet...

Soundtrack: U2 I still haven´t found what I´m looking for

3 comments:

Anonymous said...

Ha ha! Visst sa jag JA! Champagnen smakade utmärkt, myggen var många, jag stod tablå och han på knä!
Dagens låt är mer "Come what may" från Moulin Rouge om du frågar mig och du...genera inte min blivande make i ditt tal...

Anonymous said...

Calle stavar väl ändå med C.

Anna said...

Givetvis, åtgärdat nu. Inte lätt med detaljer alla gånger... C+K = sant hur som.