Monday, August 13, 2007

Karriärkväll

Igår satt jag och surade och funderade om jag ännu en söndag skulle se en dålig Beck i all min ensamhet. Jag har surat i mer än två veckor för att jag vill ha ett jobb jag sökt och inte hört någonting därifrån. Jag är som klippt och skuren för det tycker jag själv.

Surade mer tills det kom ett sms. M är tillbaka, i city och vill hänga. Spontant häng i Vasaparken en söndagskväll gjorde att jag slapp Gunvald och Martin Beck och fick positiva vibbar. M, är bra på sånt trots att han använder fel hårvax. Skåning på bostadsjakt och alltid glad, det gillar jag.

Nu ska det vända. jag måste få tillbaka min positiva energi, den har varit som bortblåst. Jag måste applicera mitt jävlar anamma som faktiskt fanns i fredags när killen tog mig på rumpan till att ta tag i det här med karriär, bostad och allt vad man mer sysslar med. Jag väljer ju faktiskt hur jag spenderar dagarna så ändras det inte beror det ju oftast på en själv. Då kan jag egentligen inte gnälla eftersom det är en situation jag kan påverka i viss utsträckning.

Tur att jag idag ska på KarriärKväll med KonsultKillen Skjortan på Karlaplan. Kan bli Konkret.

No comments: