Sunday, July 8, 2007

Betygsättning av bordsherren.

Befinner mig fortfarande i ett slags romantiskt skimmer sedan gårdagen.
Villagatan 5 var en fantastisk adress, där skulle jag kunna tänka mig att bo.
Min bordsherre får 4 körsbär av 5 möjliga.




Han hette Hannes Brinkborg och i sånghäftet fanns även en beskrivning av alla närvarande personer. Så här löd hans beskrivning: Ållebergstiden, mest i sanden, jävel runt matbordet....

Mest i sanden relateras till att han är kung på beachvolley.

Han drog ut stolen till en början och senare var han lite slarvig med att fylla på vatten men lagom kaxig och underhållande i alla fall. Pluspoäng ges för kaffet han fixade i andra halvlek då talen aldrig ville ta slut. En jävel runt matbordet stämde inte riktigt, men han kanske skärpte sig med mig vid sin sida, vad vet jag?

Att han sedan kastade brudbuketten på mig innan festen var slut eftersom Lisa glömt det, var kanske inte direkt ett tecken på att jag kommer att gifta mig snart. Mer ett tecken på att han var full och buketten inte direkt ville fastna i min hand, kanske för att jag är så cynisk.

Min beskrivning löd: Studiekamret med bruden, nationshängare, har en egen blogg och vet allt som är värt att veta i skvallerväg, allt kan hända när hon går på fest.

Ganska bra beskrivet, men det där med skvaller vet jag inte, fast vi får väl se vad Hannes tycker om den här uthängningen?

Gårdagen i siffror:

Personer som gifte sig: 2

Antalet tårar på min kind i kyrkan: Typ 11.

Genomsnittlig promillehalt hos de skånska gästerna 2,5.

Antalet gånger jag sa: Åh jag vill också gifta mig: 19 st.

Antalet danser med brudens far: 1 och det gick alla tiders.

Längd över havet på min volleybollspelande bordsherre: uppskattningsvis 198 cm.

Antal glas champagne innan middagen: 3, tipsy tipsy.

Antal snygg svärmor med fantastisk hallonröd klänning: 1, the one and only mamma Maja.

Antalet videohälsningar från Adam Sandler: 1

No comments: