Monday, July 9, 2007

Så där ja!

Nu ska jag preppa för Falsterbo. Innan dess har jag en del viktiga och oviktiga saker att göra. Dissa BJ bland annat, done. Jag behöver verkligen en paus. Lite negativ energi har frodats idag. Inte bra. Hoppas hoppas på finare väder så man i alla fall kan få lite färg. Eftersom det är väldigt 1996 att sola solarium har jag slutat med det. Brun utan sol fungerar i lagom dos men det är väldigt lätt att bli Paris Hilton- orange och det är ett big no-no.
När ska det gå in i alla orangea människors huvuden?

Vad gäller böcker håller jag på att läsa Snabba Cash av Jens Lapidus men jag gillar inte språket. Blir också irriterad på killen med schtekarkomplex som börjar sälja kokain för att finansiera La dolce vita. Okej, det är bara en bok men wanna-be-schtekar-kulturen har spridit sig över hela Sverige. Viruset finns till och med i Sandviken fast dialekten man hör när de säger "nu kör vi" är inte den vackraste. Elakartat virus det där.

Vad hände med 3G, genuint, gediget och gemytligt?

Det är helt klart Aftonbladet och Expressens fel till störst del med artiklar som Så festar eliten och liknande.
Överskattad kioskvältare den där Snabba Cash så jag tror jag packar ned något annat på bokfronten. Nu ska jag vara helt internetfri ett tag framöver. Tonen i de sista inläggen visar kanske på att det behövs.

Tills dess ska ni komma ihåg ett par saker.
1) Glöm inte Frankrikes nationaldag 14/7. Vive la Republique!
2) Vara vänliga och tillmötesgående mot alla turister som invaderar huvudstaden. De är bra för Sveriges BNP.
3) Använd b.u.s ( brun utan sol) med måtta och kom ihåg var ni hörde det.

And I´m off to Falsterbo.
Ciao ciao and amoreeee!

1 comment:

Anonymous said...

Ohh, jag hoppas för guds skull att det INTE var jag som sa "nu kör vi"...
Nog för att man är en bondraggare med förkärlek för dumma uttryck, men "köra" passade ju inte in nånstans den dagen.
Hoppas Falsterbo blir grymt, kom tillbaka till bloggen med massor av spännande skvaller och historier!
Lys upp min mörka Industristadsdag!