Tuesday, July 3, 2007

Roadtrip med grym musik

Det är inte lång tid kvar tills jag och tjejerna drar. En vecka närmare bestämt och jag har börjat preppa. I en röd glassig bil ska vi åka. Jag ska bränna skivor.
Tre stycken blir det.

En discoskiva med Supermongo why, Ministry of Sound och givetvis Kate Ryan och Kylie discoprinsessan och sådant där trallvänligt eurodisco. Min lillebror kallar det för brat hits att dansa vevdansen till. Jag kallar skivan nu kör vi kör vi kör vi. I dubbel bemärkelse så resan går fort också. Falsterbo, here we come oh la la.

Hästveckan, sexy and hot, everything that tennisveckan is not!

Det kommer också att brännas en skiva med karaokehits där bland annat Orup Pojkarna på rad, Britney One more time och Madonna Material Girl kommer att vara med. Syftet med den här skivan är att tävla i vem som kan mest på låtarna och skapa allsång i den röda BMW´n. Jag kommer kanske vinna eftersom jag bestämmer vad som ska vara på så jag är nog egentligen utom tävlan.

Vi kommer att vara glada och ha fyra dörrar på röda bilen. Jag kommer inte köra en mil eftersom jag är inkompetent bakom ratten och mitt körkort kostade 25000 kr som jag kunde haft roligare för. Jag satsar mer på underhållningen från baksätet.

Den tredje skivan kommer att vara en mysig blandning, att sova lite till och om det regnar och vi ska spela kort. Typ Cardigans, lite Coldplay och Escobar. ( Packa ned kortlek också, vid regn, check box.)

Egentligen borde jag bränna en fjärde skiva men jag har endast tre tomma. Den fjärde skulle vara lite mer alternativ för att vidga det väldigt kommersiella på de andra tre. Jaja vi får se.

Dagens tips: Ny bloggerska på sajten som tappade en del när ena halvan av Sveriges nya mediaradarpar lämnade den. Nya bloggerskan och andra halvan av radarparet har en vass penna och lyfter sidan så gott det går. Hon är cool!

Bye for now.

1 comment:

Anonymous said...

Det låter bra. Ser fram emot den "grymma" musiken när jag brummar bakom ratten... Och förstås sällskapet från min favoanna!!!