Monday, July 23, 2007

Career in the city

Det regnar. Regnar det inte är det kallt och rått. Stockholm just nu, tredje veckan i juli är helt dött. Jag blir så rastlös.

Av att staden aldrig tystnar. Av sällskapssjuka. Av bekräftelsebehov. Av bristen på utmaningar.
Av viljan att göra något men att inte riktigt kunna sätta fingrarna på exakt vad.
Av hundra olika saker som tillsammans ger mig en obehagskänsla som gör att jag bara vill krypa ur mig själv.

Min Sex & the City dvdbox är oftast en bra lösning. Serien var verkligen före sin tid både vad gäller modet och attityden gentemot flickors promiskuitet.


Det känns inte som att Carrie & hennes vapendragare lever i verkligheten, inte egentligen. Det är så många tjejer som vill vara Carrie Bradshaw, vara krönikör, dejta hej vilt och ha hennes garderob. Det här inkluderar även mig själv om vi tar bort hennes tramsighet, men hur ska det gå till?

Jag behöver en mentor. Någon som är klok som en bok som jag kan få uppmuntran och kritik av och som delar med sig av sina erfarenheter främst gällande karriär och inspiration.


En lista, utan ordning, på personer jag ser upp till som jag tror skulle kunna vara bra mentorer för mig:

Amelia Adamo

Denise Rudberg

Antonia Axsson Johnsson ( Jag har tackat nej till en intervju med henne, jag är en idiot!)

No comments: