Wednesday, March 7, 2007

Att göra listor och fotbollsvåld

Jag sitter och skriver och har gjort det hela dagen. På något sätt gör det mig lugn. Allt annat har varit rätt stressigt med jobb och lägenhet och sådär. Samtidigt så undrar jag om det någonsin blir bra? Hur vet man att det är bra det man skriver?
Igår var det som om all stress och den konstiga helgen blev så påtaglig. Fann en lysande reflektion över energivampyrer på www.girltalk.se.

Energivampyrer är lite av ett dolt fenomen men usch vad hemska de är och det går inte att vaccinera sig mot dem. Idag fick jag klartecken för en spännande sak som involverar exponering av en up n coming person. Sådant är alltid roligt. Och just nu hemligt.

Min intervju med Ebba von Sydow är nu nästan klar till Reversen. Pirrig inför vad hon ska tycka. Hon är ju bra på att ha åsikter så förhoppningsvis är det givande om inte annat.

Imorgon är det första dagen på jobbet. Nervöst. Har mycket planer och otroligt många bollar i luften just nu. Min att-göra-lista är såklart låååång. Att höja den här bloggens antal besökare är en av sakerna på listan. Det här blev kanske inte det roligaste blogginlägget. Lika tråkigt som allt tjat om gårdagens fotbollsmatch.
As if anyone cares?
Hur sjukt är det inte att fotboll blir så blodigt allvar?
Tur att Totti aldrig skulle komma på tanken att slåss, inte Snygg-Henke heller och absolut inte Zlatan.

No comments: