Saturday, March 3, 2007

Rockstjärna goes sjöstjärna.

Att jag skulle få jobbet var mer än jag vågat hoppats på. Det är en utmaning och därför tänkte jag ladda med att ha så roligt som möjligt mellan torsdag - söndag den här helgen i Uppsala. Idag är det lördag och ikväll ska jag gå på ett avslutande gasquesläpp på Norrlands Nation i trevligt sällskap.

Vad gör jag då nu? Sitter hemma hos Yi-pi och analyserar gårdagens rockstjärne-bravader. Det blev såklart en helkväll och en promenad i klänning i dagsljus för ett par timmar sedan. I Yi-pi´s sällskap är det alltid roligt. Igår var dock övrigt sällskap lite yngre, jag höjde medelåldern big time och fick seriöst höra att jag kunde liknas vid en MILF. Fast jag har ju inga barn vad jag vet... och jag är ett barn själv ganska ofta. Eller fram tills på tisdag för då börjar Business-Anna på P&G.

Skröt väldigt osvenskt om mitt nya jobb igår... Tänkte att jag ska bidra till att göra världen lite bättre även en dag som denna. Den här är faktiskt bra att blanda drinks med så rädda det som räddas kan. Dessutom kan man rösta på årets kvinna här, Gynning är så given, ingen annan av de andra nominerade har en procent av hennes stjärnstatus. Go Carolina. Åsa vill bli bästa kompis med Carolina med motiveringen att hon är en sådan person som kan säga kn***a högt på tunnelbanan utan att skämmas.


Det här inlägget blir inte så seriöst eftersom jag är lite bakis och dessutom ska ut ikväll igen. En tre-dagars är det som gäller. Ikväll blir det italiensk middag på Öfre Rackarberget, där finns det många trevliga våningar.
Nu ska jag och Yi piffa oss och gå från små tillplattade sjöstjärnor till rockstjärnor. Yi är mer rockstjärna än vad jag någonsin kommer att bli eftersom hon är en whiskydrickare. Jag är kanske mest rockstjärna på rösten just nu, lite lagom hes men samtidigt laddad inför kvällens tillställning.

No comments: