Sunday, March 4, 2007

Me, myself, my books and I

Oh my god.
Idag är jag på en mindre hög intellektuell nivå.
I somras köpte jag ett antal Jane Austen- böcker på engelska.
Jorååå satt eeeeh, jag började på Pride and Prejustice.
Har inte kommit längre än sidan 21. De ser bra ut i bokhyllan.

Jag föredrar chick-lit. Feel-good-böcker. Köpte Marian Keyes senaste för att ha något lättläst.
Gillar också Denise Rudberg, jag ska också skriva sådana böcker i framtiden. Kanske till och med sätta mig själv på omslaget som Denise har gjort. Coolt. Har kännt mig som lite som en av hennes karaktärer Jenny S ett par veckor nu bortsett från pojkvänsdelen i historien.

Mycket romantik och flärdfullhet Väldigt trevligt att i alla fall läsa om. La dolce vita.
Shopoholic-böckerna av Sophie Kinsella är rätt tramsiga. Huvudpersonen Becky har inte riktigt alla koppar i skåpet. Samtidigt är det inte så lätt att vara logisk alla gånger.

Gillade The devil wears Prada av Lauren Weisberger, filmen var dock mindre bra. Meryl Streep är fantastisk i rollen som elak chef. Ny bok på gång. Ska läsas när jag får tid.

No comments: