Thursday, March 1, 2007

Upp som en sol och ned som en pannkaka

Ouiiii.

Tillbaka i Uppsala. I Stockholm har jag inget internet där jag bor, det kommer. I veckan har det hänt mycket, fler arbetsintervjuer. Jag är lugnare och börjar gilla läget med att ha många dörrar öppna. Jag vill inte kasta mig in i något som inte känns helt rätt. Det står dessutom i mitt horoskop för dagen att jag idag kommer veta exakt vad jag vill satsa på. Jag vet, det kommer bli såå bra. Såå 2007.

Helgen i Stockholm bjöd på 30-årsfest hos Lisas pojkvän Lenny. Bra mingel men eftersom jag var lite seg blev det ingen galen utgång som på lördagen. Pia hade 25-årsfest i Sollentuna i hennes föräldrars hus. Hennes gulliga mamma var med ett tag och dotter + mamma hade lika partytopp.
Efter ett tag gled brorsan in..... Han höll tempot och vi åkte i bästa discobilen till tonerna av Supermongos Tell me why raka vägen till Stureplan. På efterfesten skrattade jag så jag nästan dog av skratt när en viss Richard from Australia inte hade alla hästar i hagen.


Vi hamnade på den mest kontinentala klubben, lite Paris över det hela och inte så stifft. Spanfaktorn var inte alls bra men musiken grym som alltid. www.hotmixradio.fr är mitt tips för att få fart på movesen.
Känns mer kontinentalt än något annat i Uppsala som ligger i en enda stor radioskugga.

Att vara nyutexad känns fortfarande läskigt och stressande. När jag kom hem läste jag en artikel om studenters stress för olika saker i ERGO skriven av Anne von Euler som jag känner från nationen. Jag kände igen mig mycket i artikeln och den kändes väldigt aktuell och påtaglig i min tillvaro.

Hade fått min första kommentar till bloggen, fantastiskt trevligt från min norska favorit jänta Ane-Marte. Det verkar som att hon har kärlek i tillvaron som inte hängs ut direkt i bloggen. Det är hon värd. Vi delar samma syn på endless love och är båda suckers for romance med allt vad det kan innebära.

Denna helg ska jag hänga i Uppsala, känner att studentlivet måste lämnas successivt och att jag sakta men säkert ska anpassa mig till 08 med allt vad det innebär. Dessutom är det snart BEACH 2007, sommaren är nära och jag har hittade just veckans span här.

Annas planer / önskelista denna helg:
Tipsy mingel med körsbärs-Lars, vi har stora planer att sätta i verket och en glammig person att besöka framöver. Dryck som ska intas lördagkväll: Fanta och Rosévin, det är kanske lite off-season men ändå.
Komplimanger. Om man nu kan beställa det på det sätt man verkligen vill ha det?
En preppy kille som luktar Paul Smith.

Ciao ciao

No comments: