Sunday, March 25, 2007

Glassiga glajjor och små hundar

Denna helg har spenderats på redaktionen. Nu är jag laddad för en ny arbetsvecka. Ikväll ska jag bara ta det lugnt och försöka förbereda veckan mentalt. Mer excel blir det garanterat.

Var och kollade på en lägenhet idag på St Eriksplan , kan bli riktigt bra. Spanfaktorn blir bara bättre. Såg en riktigt babe på Strandvägen i fredags men i handen hade han, aaaaah varför? Ett glittrigt koppel med en chihuahua i. Om en kille har en sådan hund, jobbar han säkert så mycket att hans silikonflickvän fått en liten vovve att gulle med men när silikonflickvännen går på manikyr måste han visa sig offentligt med vovven. Det går bort. Fast sjukt schnygg var han.

Alla, jag menar verkligen ALLA stockholmare bär solglasögon så fort de får chansen. Glassigt eller ?
Detta är ännu ett tecken på hej nollåtta med New York/ storstadskomplex - eh jag är wannabe-italian- med brillor över hela ansiktet.

Hittade ett par glasssiga glajjor på denna italienska hemsida. Jag köpte de jag har nu via www.giarre.com och det är ca 30 % billigare och snabb leverans. Rekommenderas. Nu har väl solen gått ned när jag kommer ut, annars får jag helt enkelt göra som alla andra och gömma mig bakom glajjorna. Sååå Stockholm 2007.

Dagens soundtrack ger mig ont i hjärtat: Nelly Furtado, Say it right. Just det, Why do all good things come to an end...
Så är det alltid. Det man tror är bra visar sig dåligt. Det som är bra fattar man inte är bra förrän det är för sent.

Jag tror att jag och AneMarte behöver gå till en love-doctor alternativt åka på en city-weekend, vad tror du om det my norwegian sweetiepie? Jag vet, vi köper dyra läppglans, dricker tequila och lyssnar på Paris Hiltons Nothing in this world. Deal?

1 comment:

Englefjes said...

Deal. Gleder meg til å komme og besøke deg i Sthlm! :) Jeg er så heartbroken nå at jeg har shoppet alt for mye, spist for mange salte bjørner og no more tears. Saknar dej :)

Oh jah: Ny blogg. Orket ikke den gamle lenger, minnet meg bare om Joakim....