Saturday, March 24, 2007

Ensam vs själv?

Det blir givetvis en sen kväll. Och jag kanske dör och blir uppäten av schäferhundar till tonerna av All by myself á la Bridget Jones. Jag är på filmhumör för en engelsk romantiskt komedi, men nej just det jag satt ju ensam på en tom redaktion på Östermalm... Utan sällskap. Glömde det.

Mina topp tre engelska feel-good filmer är:

Love Actually
Bridget Jones dagbok
Notting Hill

Bubblare : The Holiday

Amerikanska ligan:

Hur man blir av med en kille på tio dagar ( Pax att vara Andie Andersson.)
Jerry Mcguire
Legally Blonde

Bubblare / klassiker: Clueless

Det är skillnad på att vara själv och ensam. Jag gillar att vara själv ibland.
Just nu är jag ensam. Det känns lite mer ofrivilligt på något sätt, samtidigt är det dags att börja leverera in material. En promenad runt Gärdet gjorde mig sjukt kall men jag kände det inte just då.
I natt ska man ställa om klockorna, viktigt att komma ihåg.

Middag bestående av kexchoklad. Detox på socker var det just det!! Igår fick jag höra att detoxa är hypat och att det var ett sådant himla tjat om just det. Jag tycker det är aktuellt, kalla det hypat om ni vill men det ligger i tiden och inte på ett negativt sätt. När det är negativt kan det bli hypat.
Personen som sa det kan ju bara detoxa på sin dryghet, IT-konsult eller inte liksom.

En person lovade visst att han skulle komma och titta till mig ifall jag fastnar här, jag undrar exakt hur lång tid det tar? Fy faen det är skikkeligt fruset ute och jag må ta mig hem med tricken, ( gissa vilket språk?)

No comments: