Sunday, March 4, 2007

Game over

I brought "tre-dagars" back i helgen. Tre mingliga och lite vingliga utgångar med olika personer jag tycker om gjorde min helg fantastiskt lyckad även om jag känner mig seg nu. Seghet botas med sötsaker.

Gårdagens citat:
Man ska inte lägga alla ägg i samma korg

Ibland går inte saker som man tänkt sig. Ofta vet man inte vad man tänkt sig. Ibland tänker man inte utan behöver bara någon form av bekräftelse. Ibland blir saker konstiga utan att man planerat det. Det man tror är bekräftelse blir något helt annat. Något komplicerat. Kanske är det egentligen bara "one-way-complicated", det blir lätt så.
Ibland är det inte saker man gör som räknas utan sådant som inte görs som man skulle uppskatta.

Jag undrar varför många är så känslomässigt skadade och bär omkring på tungt emotionellt bagage. Rädslan för att bli sårad känns större än själva förmågan att sluta tänka och bara ta allt som det kommer och gilla läget.

Att äta glass och klura lite på första-dagen-kläder tänker jag ägna mig åt nu eftersom jag inte kommer hinna det när jag blir Business-Anna framöver.


No comments: