Friday, March 30, 2007

Shizzle Gizzle det är fredag.

Jag vet dock inte vad shizzle gizzle betyder men något är det säkert. Det kan man ju klura på. Ordbok någon?
Samtidigt klurar jag på om Ebba verkligen fått sparken? Inte för att detta förtjänar mer uppmärksamhet men jag tror hennes grej är nätet.

Det är up n´ coming givetvis. Kvar på ett tomt kontor en fredagseftermiddag. Puh, intensiv vecka. Nu när jag snart ska jag flytta kommer jag att få internet och desto mer roliga saker kommer att postas i denna blogg.

En love-story kommer inom kort att publiceras här på bloggen om hur en SVT-are och en PG-are hittade varandra. Alltid kul att få sådant berättat för sig.

Jag längtar efter :
Solbränna, är så sjukt blek nu att spöken har mer färg, men det känns så 1997 att sola solarium.
Hästar, har inte sett en ponny på länge och inte ridit heller.
Vårkläder med mer färg.

Ikväll ska jag gå ut med Pia, undrar om vad hon ska ha på sig. Och vad som kommer att hända? Det kan bli galet och spännande, som förra helgen även om det mest galna kanske var min förtjänst.

Varje morgon lyssnar jag på musik när jag går till tunnelbanan för att komma igång. Har en massa bra fransk eurodisco men idag fastnade "shake that ass" i huvudet hela dagen och inte minst textraden: I look for a girl that I can fuck in my hummer truck....
Eeeeh vad är grejen med hiphoptexter? Och den raden är inte direkt den värsta.

Annars förföljer mig Say it right med Nelly Furtado men det börjar bli bättre när det blir tjatigt.

Det är sant. Sanning, sannare, sannast.
Det gäller även alla med ont i hjärtat i min närhet och tillvaro.
Det går över.
Det blir bra, bättre bäst.
Du ska dessutom inte lägga alla ägg i samma korg.

Ett skepp kommer lastat med vårkänslor, rosa fluff och lite komplimanger till alla som behöver det. ( Och dessutom behöver alla ett par snygga brillor om det här vädret ska hålla i sig)

Ciao!!

1 comment:

Markus said...

For shizzle yaou.
Vem behöver solarium när det är så löjligt fint väder ute? Fast det förutsätter att man är student. Att vara förvärvsarbetande är såå 1993.

M to the A to the R to the K to the U to the S