Sunday, May 6, 2007

Aaaaj

Obehaglig känsla bekräftad och jag är panikslagen. Panik som kommer då personer man tror tycker om en, bryr sig om en och som man umgås med gör sådant som gör så ont att det inte är sant. Det är sant och det är det som är det vidriga.

Jag vet inte vad som är värst, förvåningen över hur fan någon kan ljuga så för en eller att vänskapen och relationen man haft tydligen inte betytt mer än så här?

Är det typiskt min otur? Typisk Uppsala i alla fall. Lilla äckliga håla där alla ligger runt med alla, upptagna som icke upptagna, fula som snygga, mongon som cp:n, ex som kex, det spelar ingen roll.

Jag är så fruktansvärt arg på mig själv att jag inte tog tag i det jag anade för första stund. Mina förträngelsemekanismer är väldigt effektiva i osköna lägen och ibland är jag så sjukt mesig, konflikträdd och alldeles för snäll.

Hur kan det här hända? Är jag helt plötsligt en karaktär i O.C då nära personer hugger en med en kniv i ryggen?
Jag kan ju lova att jag är glad att jag befinner mig i Stockholm annars hade jag kanske sprängt två hus i Luthagen respektive Fålhagen.

Kan inte bara någon ta hand om mig? Krama mig, trösta mig och lova att allt kommer bli bra och att det gör ont nu men inte sen. Snälla någon kom och trösta knyttet.

Soundtrack: Avril Lavigne Complicated

4 comments:

Englefjes said...

Girl - hva har skjedd? Klemmer deg gjerne <3 Backstabbing friends er ikke verdt en dritt.

Anonymous said...

Vad är det som har hänt? Du måste berätta. Otrohet? "Vänner" som går bakom ryggen? Kille inblandad? pengar?

Anna said...

Jag vill inte vara så detaljerad men en tjejkompis gick bakom ryggen på mig med ett ex som jag aldrig trodde skulle göra något sådant. Inga pengar som hade kunnat göra storyn lite mer juicy tyvär. Och dessutom är ju money not an issue som vi ekonomer säger.

Anonymous said...

Du vet att mina kramar å dörrar står öppna för dig tills döden eller lviet skiljer oss åt. Älskar dig å horboet har vi båda fått nog av. Visst!

www.independentsaga.blogg.se