Monday, May 7, 2007

Lyxfällan

Bra sak jag har upptäckt idag:
www.thesartorialist.com har tagit sig en titt på Stockholm som modemetropol. Att Södermalm är representerat med originella och stilmedvetna personer är givet. Kommentarsfälten bildar en debatt Södermalm vs Östermalm som Sart himself dissar. Jag älskar bilderna, de människor som fångas på bild har en helhetsstil som fångas bättre på bild än i den stressiga vardagstillvaron på trottoarer runt om i världen. Lovely hemsida. Den här hemsidan är den bästa lyxfällan, lyx för att människorna är fantastiska, fälla för att du blir beroende av sidan så småningom.

Dagens skratt:
En artikel i UNT om after-work. Där olika idiotiska motiv till varför inte alla kan vara med på after work är denna rad den mest patetiska:
* De som inte har råd att köpa öl och vin i baren och som helt enkelt måste prioritera vart lönen ska gå.

Det var typ den sämsta ursäkten jag hört, vill man verkligen vara med på en after work "investerar" man väl 30 kr i en öl eller cider. Allt handlar om prioriteringar och klarar man inte det kanske man kan prova att söka till TV3´s Lyxfällan. Där är det smarta människor som deltar, verkligen. Och dessutom får du en chans att synas i TV.... Oh la.

Det går att dricka grönt te på afterwork. Det gjorde jag på Anglais i fredags och det gick alldeles utmärkt. Eller varför inte prova att drinkhora lite?
Alla i chefsposition blir smickrade av drinkhoreri. Har du dessutom gjort dig förtjänt av en drink efter en veckas hårt arbete är det givet att chefen uppmärksammar just dig. Drinkhoreri ska inte underskattas.

Lyxfällan, Malmvägen Du är vad du äter, och Nannyjouren gör mig helt mörkrädd för det finns så mycket idioter. Det är hemskt att dessa TV-program hjälper till att bekräfta fördomar.
Jag föraktar idioter mest av allt i världen och från och med nu tänker jag inte vara så politiskt korrekt hela tiden.

Jag hatar idioter. Den fördel nämnda program medför är att man känner sig så sjukt mycket smartare, bättre,mer hälsosam och snyggare än deltagarna.

No comments: