Friday, May 11, 2007

Oslo bejbi....


Idag gjorde jag något wild & crazy på lunchen. Msnade med AneMarte, ringde Elisabeth och wips, sedan var det bestämt att jag åker till Oslo och firar 17e maj.

Känner att jag behöver något roligt och vad passar då bättre än en utflykt under en extra lång weekend?

Jag har inte speciellt mycket semester i sommar så det här är jag värd, eller som på franska, parce que je le vaux bien. Ska bli underbart. I Oslo är alla snälla. Måns Zelmerlövs look-a-like bor där också.

Utöver det är jag helt mentalt utmattad. Hela veckan har varit en massa aktiviteter, jag har gjort saker varje dag för att förtränga en viss händelse.

Mina förträngelsemekanismer arbetar för fullt men då man är ensam hemma en fredagkväll känns det inte klockrent. Då dyker osköna tankar upp trots att jag använder metaforen där man ska banka på grodor som ploppar upp. Man bankar ned grodan, sen ploppar den upp igen men då är man snabbare och slår fortare och hårdare. Det finns en sådan maskin eller vad man kan kalla det, på Gröna Lund. Ska dit snart.

No comments: