Saturday, May 12, 2007

Cherries=cerises=körsbär=moreller

Jag pratade just med Elisabeth, Betty Spaghetty inför mitt Oslo besök.

Liten norsk ordlista
Oh ja- jaha
Kjempetorsk-haj
Kosligt- mysigt
Lurt-smart
Putetreck-örngott
Veps-geting
Moreller-körsbär
Raring- weirdo
B-gänget- Björnligan i Kalle Anka, jag tycker det är hysteriskt roligt.
Lene Marlin- Norges enda musikexport.

Jag har funderat en massa det senaste dygnet. Jag har en ganska stor umgängeskrets tror jag. Det finns dock endast ett fåtal personer jag ringer när saker och ting krisar. De personerna hoppas jag känner kan ringa mig anytime också. Jag drar till Oslo för att slicka mina sår och framförallt få ett miljöombyte och träffa jänterna. Känner jag dem rätt blir det en väldigt giggly, girly, tipsy och flirty weekend.

Vilka fina ord det blev på slutet. Nu artikelskrivande för fullt och sedan girls night out i stockholmsnatten.

Soundtrack: P.A.T.T - Party all the time / I´m so excited

No comments: