Tuesday, May 1, 2007

Kalle Anka loves Valborg

Tysta leken går sådär. Det är förbannat tråkigt.
Jag är helt enkelt dålig på att vara tyst.

Listar tre positiva saker med att vara hes:
Allt jag säger associeras till Kalle Ankas Julafton och det är ju "roligt".
Man behöver inte svara på tilltal från retsamma familjemedlemmar.
Telefonräkningen blir inte högre.
Eftersom jag tror att jag är en typiskt tråkig tjej så får den biten i självförtroendet sig ett uppsving då de flesta som hör mig skrattar åt min för tillfället begränsade verbala förmåga.
Jag är nog lite rockstar trots allt.

Igår fick jag dessutom min första offentliga bekräftelse som bloggare, Julia, kursare till Antonia hade läst min blogg om jacuzzibadet. Kändes bra så jag hoppas hon fortsätter med det. Nästan lika bra som när fyra tjejer igår lite spontant, efter galoppen, klev på en båt i Fyrisån med wet-look, leriga skor och luktandes bubbel där alla andra var hela och rena och allmänt städade. Haha.

Obetalbart var också den tjej som inför denna helg brun-utan-solat sig och går på galopp. Mousserande vin och alkoholen däri tar bort allt vad för mycket brun utan sol heter. Tjejens orange-aktiga ton rann sakta men säkert av till tonerna av Cara Mia. Undrar hur hon ser ut idag? Från morotsfärgad till fläckig liksom.... Eller i alla fall blekare.

Synd att media endast rapporterar om det negativa under valborg, vad hände med den grymma kick-off på sommaren valborg faktiskt är? Det är glädje i luften, mycket traditioner och helt enkelt något alla glada borde fira.
Det negativa såsom överdriven fylla, misshandel och överfall, nedskräpning och allmänt bråk och stök är givetvis tråkigt men valborg är ju faktiskt så mycket mer än bara det.

Alla gillar inte valborg och alla behöver inte göra det. Det där med champagnegalopp hoppar de flesta glamourprinsessor över och det är ju faktiskt så att man inte behöver om man inte vill. Jag har hur som helst haft bra roligt denna helg.

Soundtrack just nu: Pink U &UR hand för alla som behöver en injektion girlpower.

1 comment:

Markus said...

Måste ha varit rackarns tufft för dig att vara på fest och bara lyssna bananas.. mina sympatier ligger hos dig