Thursday, May 3, 2007

Ssssstockholm & lovebombing of the shirt

Jag ska byta attityd. Har surat lite sedan igår av en anledning jag inte egentligen kan identifiera. En attitude-make-over blir det och jag ska ge Stockholm som stad en chans. Pia tycker att jag kan se sur ut, hon var därför väldigt klok som en bok i helgen med att be mig att le hela tiden.
Att le fungerar smittande på andra även om det inte är äkta. Typ som skrattyoga fungerar på deprimerade.
Testade skrattyoga en gång i höstas på en jobbtillställning. Det kändes ganska fånigt men jag hade träningsvärk sedan. Från och med nu ska jag använda mitt hollywoodsmile minst tio gånger per dag. Och småprata och vara ett enda stort sweetheart utan att gå till amerikansk överdrift.
Jag tänker tvångshänga med min vän Skjortan i helgen. Han ringde mig idag och jag blev så förvånad eftersom han oftast har guldfisk-minne och glömmer att jag finns. Idag kom han ihåg mig trots att han trodde att han ringt fel och kommit till Demi Moore med en väldigt sexig telefonröst.

Tvångshäng betyder att jag ska gunga i hans trädgunga i trädet utanför Fiskartorpet på Norra Kungliga Djurgården och gos gos goseligosgosa med hans katt Wille. Medan jag gungar med Wille ska Skjortan spela piano med öppet fönster och öppen dörr som bara han kan. Helst någon musikallåt eller från något av nationens spex.
Kommer bli helt fantastiskt så länge inte "Guldis" tar upp sin statistikbok.

Johan behöver mig känner jag och ingen statistik. Och jag behöver han och Wille. Vi ska planera en sommarfest och inga puttenuttiga par är välkomna. Han behöver också skriva lite mer musik och jobba mindre. Man ska göra det man är bra på, alltså inte för att han arbetar dåligt men han är sjuuuuukt bra på att skriva musik. Och noterna kommer "Guldis" ihåg mer än väl.

Jag ser hela konceptet med minglet och festen framför mig och dessutom behöver Skjortan något att se fram emot. Jag vet exakt vilka av mina snygga sexiga singelkompisar som ska få komma. En av dom tycker dessutom Skjortan är schnygg och schtilig.... Oh la la la. Det här kan bli bra, riktigt bra.

No comments: