Tuesday, May 22, 2007

En magisk apa

Jag hittade en blogg av en slump. Inläggen är inte som andra bloggar typ idag var jag och tränade och sen bla bla bla. As if liksom.
Gillar att surfa in på bloggar där man inte riktigt vet vem det är. Det här är en kille med svaghet för kemiska substanser och andra berusningsmedel samt med en förmåga att locka till sig vackra damer. Det är det intryck jag får. Antar att han ser ut precis som alla andra, en magisk apa i lyxförpackning. Verkar spännande den där apan, fast på avstånd. Genom bloggen, perfekt.

Jag fastnade för ett par rader han skrev:

En annan sak som jag insett är skillnaden mellan saknad och längtan. Det finns personer jag saknar så mycket att det gör ont, men jag längtar inte efter dom, vill inte träffa dom. Alla skeenden har sina egna tidsperioder, och tyvärr är väldigt få av dom kompatibla med varandra. Det är något jag ska försöka komma ihåg när tvivlet siktar mot tinningen.

1 comment:

Anonymous said...

Sun Wukong (kinesiska: 孫悟空, "Apan Som-inser-tomhet") även känd som Kung Markatta, är en magisk apa som spelar den mest populära huvudrollen i den kinesiska talspråksromanen "Färden till Västern" av Ming författaren Wu Cheng'en i vilken den daoistiskt utbildade och odödliga apan - tillika kung över Blomfruktberget - av bodhisattvan Guanyin får i uppdrag att eskortera den buddhistiske "Tang-munken" Tripitaka (modellerad efter den historiske Xuanzang) till Indien för att hämta sutror som kompensensation för det kaos han tidigare ställt till med hos Jadekejsaren.