Wednesday, May 30, 2007

Sleepless @ St Eriksplan

Jag är en sann nattuggla. Jag förstår inte hur jag får tiden att gå och varför jag aldrig kommer i säng.
Idag har jag gjort ett hälsofrämjande inköp. Springskor från Nike + stegräknare kommer göra mig snabb som vinden och i bättre form.
Det blev ett par Nike trots att jag lovordat Adidaskampanjen Jag springer för jag älskar kakor. Jag springer inte så snabbt eftersom jag har astma men är ganska uthållig. Eller jag var det 2004 i alla fall då jag jobbade kl 9-17 på mindre roligt sommarjobb och sprang övrigt tid. Mitt rekord blev en mil på ungefär 57 minuter vilket jag är nöjd med.

Är nöjd med dagen som varit, har skrivit produktivt på mitt hemliga projekt, hört av mig till spännande personer och etablerat ny-gamla kontakter på Facebook. Jag borde sova och drömma sött. SOVA var det. Dormir på franska.

Dagens komplimang angående motivation som kommer och går: Du är ju en sessa så du kanske ska vara med i sagan i stället för att skriva den?

Fast det är coolare att skriva sagan, då får jag bestämma och kan påverka mer än om jag "bara" är en sessa. I en saga kanske jag till och med måste pussa grodor eller blir bortrövad.

1 comment:

Anonymous said...

Springskor, Anna. Ge mig! Ett par nya springisar är allt jag behöver (for now). Haha. Hoppas det är bra med dig! Kommer du förbi Uppsala snart? Kram