Tuesday, April 17, 2007

Anna testar

Jag hittade den äntligen, ICA Fridhemsplan kan man lita på. När jag var liten älskade jag glassen Bubbelpop med stenhård tuggummipinne men samma känsla infann sig inte riktigt när jag åt glassen på väg till Rålambshovsparken. Skalet är gott, glitterprickarna märktes inte alls och själva hallonsmaken påminde om min Wella Kids Strawberry Balsamspray jag fått från jobbet.
Glittret i pinnen spillde jag ut på mig själv på armen som hade lite bodylotion på sig så det fastnade och kliade. Trots att glassen utseendemässigt är väldigt jag och trots det också unisex så killar kan äta den får den endast två körsbär av fem.
Innehåll: Hallonglass och överdrag med hallonsmak (24%) och sockerpärlor (0.8%). Koncentrerad skummjölk, vegetabiliskt fett, hallonjuice framställd av koncentrat (20%), socker, glukos-fruktossirap, vasslepulver, emulgeringsmedel (E471, sojalecitin), rödbetsjuicekoncentrat, stabiliseringsmedel (E410, E407, gelatin), citronsyra, arom, färgämne (E120, E173). O.B.S. Kan innehålla spår av nötter och jordnötter. Glitter: 0,2g. Polethylen Terephtalat, Aluminium, Polyurethan Symbol bäst före 18 månader.

1 comment:

Anonymous said...

Kan man ÄTA glittret eller är det ett sminkglitter som man inte ska äta?
Dum fråga men jag fattar inte.
Sitter o kollar om denna glass och blir inte klok på denna del av det hela. Glittret i innhållsförteckningen är det bara det esom är i den ätliga delan alltså?
/Janne
(jan.ohlin@gmail.com)