Tuesday, April 3, 2007

Vad sa mina tarotkort? del 1.

I söndags blev jag spådd då jag var på Harmoni Expo i Liljeholmen. Jag tog tillfället i akt att spela ut två tarotkvinnor mot varandra för egen vinnings skull.

Den första damen bad mig välja 12 kort av 76. I en tarotkortlek finns 76 kort totalt men 22 är riktigt starka kort som har större inflytande i alla livets skeden.
I min tillvaro sågs tornet som visar på en stor och omvälvande tillvaro med nya idéer och framåtanda. Samtidigt är jag bekymrad över ekonomin, jag är rädd för fattigdomen.

( Ehhhh okej vem är inte det? Jag prioriterar duktigt men jag vill konsumera med gott samvete så det är klart alla blir skrämda av fattigdom med allt vad det kan innebära.)

Ett kort med svärd visar på en oro för att inte räcka till, konkurrens och jag ska akta mig för förtal och se till att jag blir rättvist bedömd.

En kung på en häst visar min tro på mig själv och att jag faktiskt omedvetet kommer att segra med min ökande kraft. ( Köpkraft med min första lön eller? Seger med hjälp av nya saker som den sanna materialist jag är? )

Spådamen frågar om jag är vattuman eftersom hon ser element i korten, jag tillhör inte vatten som man kan tro utan luft, jag är en tänkare och driftig med fokus på karriär. Jag behöver däremot känslomässig hjälp och en riddare finns. Kortet med en riddare med flera bägare visar på att det finns flera personer i omgivningen, ( kan det vara välkammade tvålfagra killar som bjuder på drinkar månntro? Hahaha....) Bägarna står för olika känslor som kan infinna sig för olika personer.

Efter ett tag dyker det upp en kung med en bägare, under sommaren och denna personen erbjuder sitt stöd och försöker få mig att öppna mitt hjärta vilket blir svårt eftersom vattumän har svårt att bejaka känslor och lever mer för stunden.

Kungen med stavar kommer att rasera tornet med oro och fånga skaparkraften eftersom tornet är ett framgångskort. Det tyder på stora förändringar och då är det viktigt att omge sig med pålitliga personer och att veta var man står och vad man vill. Jag kan komma att trampa folk på tårna och får inte krossas av motstånd och inte heller sticka ut näsan för mycket.

No comments: