Sunday, April 8, 2007

Plattan i mattan, back in the 08-area

Gissa vems aura som är A) Rosa B) blå-grön C) Regnbågsfärgad?

Bild från hästshowen Apassionata Hommage förra helgen.

Lite lantluft senare är jag tillbaka i ett påsklugnt Stockholm. Under helgen hände inte mycket. jag åt godis, lekte med kattunge, umgicks med släkten och var på utflykt till metropolen Sandviken.


I Sandviken är spanfaktorn dålig. Fleecetröja i spräckligt mönster är och kommer alltid att vara ett big fashion no-no.


Åkte en sväng förbi vår fäbod som ligger i de gästrikländska skogarna. Vägen dit var inte helt klockren och eftersom det finns en björngrotta i närheten av den lilla fäboden blev besöket för min del inte så långvarigt eftersom jag efterlever ordspråk ganska duktigt i mitt liv.

Att inte väcka den björn som sover till exempel, det är klokt.


Just därför ska man inte kasta sten i glashus och föra liv utanför en björngrotta.


Man ska inte heller lägga alla ägg i samma korg så här i påsktider. Därför tänkte jag dela ut mitt nummer till minst fem olika personer ikväll.


Jag ska på regnbågsfest i krokarna runt KTH med personerna på bilden samt ett och annat körsbär. Mmmm cherries.
Soundtrack: Alizee J´ai pas vingt ans.


No comments: