Saturday, April 14, 2007

Sol sol sol

Vaknar givetvis 08.42 och tänker oj vad jag ska hinna med saker typ sola/borde hitta vårjacka/ skriva / städa.... Neeej jag ska det lugnt nu och andas ute en dag som denna.

Igår eftermiddag gick jag från jobbet och det sista som hände där var att en av mina chefer sa Anna, vad fin du är i håret till mig som haft två dåliga hårdagar. "-Ja det är fint för det är liksom lite rufsigt och igår var det vågigt, det var fint"

Jag frågade om han skämtade men icke. Jag blev så klart röd om kinderna men tackade för den eh fina komplimangen trots att det var just en dålig hårdag. Tur att jag har resurser i form av P&G´s Wellaprodukter när sådant händer.

Efter jobbet hände en spännande sak här i Sthlm trots att själva eventet var så "Berlin goes Meatpack N.Y". Jag var på ett Vernissage i ett parkeringshus långt bort på Södermalm. Filmer från Sthlms tunnelbanas övervakningskameror, fotoreportage från Colombia, neonmålningar och en roterande stor pusselbit var vissa av inslagen och det kändes väldigt intressant och kontinentalt.
Spanfaktorn var bra, annorlunda men samtidigt mycket intressant. Popsnören med multicolor-randiga skor, det är fint det.

Innan sprang jag in på NK eftersom det var väldigt impulsivt jag hakade på denna tillställning.
Valde lämpligt ut Mona på Helena Rubenstein som snällt erbjöd resurser för att bättra på mitt smink som i princip försvunnit under arbetsdagen. Jag vet att man kan göra så i Paris, alltså springa in på Sephora och dramatiskt be om hjälp lite lagom stressad. Det fungerade även här i Sthlm vilket jag inte trodde men NK kan man lita på. Tusen tack Mona!!

Jag var så glad att jag gjorde något otippat igår. Vårigt, kärvänliga attityder och väldigt intressanta människor. Kultur-Anna vaknade igår.

Kan inte låta bli att skriva om kvällens halvdana kändisspotting:

Robert Aschberg, eftersom dottern Annika var en av utställarna. Jag blev rädd av hela hans uppenbarelse, han verkar så barsk.

Moneybrother- ganska gulligt rufsig i håret. Undrar hur gammal han är?

Howlin Pelle i the Hives - kör lite skolpojke-stilen.

No comments: