Saturday, April 21, 2007

Chipstestet

Tidigare inlägg var kanske väl kontroversiellt. Jag kan ju inte vara så slätstruken som jag alltid är annars så varför inte provocera lite?
Vilka människor som är fula vs fina är ju så subjektivt att det inte går att dra en slutsats.

Apropå ytlighet kommer jag att tänka på en incident i Uppsala i början av studietiden.
Vi är ett antal tjejer som kommer hem på värmning hos en kille där han och hans 4 kompisar håller till. Utseendemässigt spelar vi tjejer definitivt i en högre division än killarna. Det var Valborg och vi hade varit på Champagnegalopp på Stockholms Nation och gått hem och duschat ( länge) och givetvis bytt kläder. Vi hade bestämt att vi skulle styra upp mat senare och när vi kommer till killarna håller de precis på att beställa take-out men frågar inte oss om vi är hungriga.

Vi tänker inte mer på det utan dricker och har trevligt. Killarna har chips på bordet och efter ett tag kommer Mustafa från Hemkörningsexpressen och lämnar killarnas mat. Då kände vi oss hungriga och gick in på chipsen i skålen på bordet eftersom killarna faktiskt inte erbjudit sig att beställa mat åt oss.

Det är ganska trevligt men kanske lite segt. Jag börjar prata med en av killarna som var på besök i Uppsala. Jaha, var kommer du ifrån då?

Bryssel /slash / Karlavägen svarar han. ( Och Lisa som trodde han kom från Ryggsäcksskogen eftersom han knatat runt med kostym och ryggsäck under dagen.)
Idiot tänkte jag, funderade på att köra en Uppsalafråga och säga eh vaddå Karlavägen men det skulle säkert inte ha fungerat.

Tills slut är jag hungrig och tröttnar på chipsen, har hört den snyggaste killen säga att tjejer verkligen inte kan köra bil och vi bestämmer oss för att gå ut för att hitta nya utmaningar och skönare människor.

Innan vi går säger en av killarna, ja och bara så ni vet tjejer så klarade tyvärr ingen av er chipstestet.
Eeeeh vaddå för test? Jo chipstestet, man ställer fram chips på bordet och ser om tjejerna man bjudit på värmning är flickvänsmaterial.
Vi går ju därifrån för att de är idioter, fula och med dåliga attityder, var detta hämnden eller?

Åh nej tänker jag, tror de här killarna på fullaste allvar att vi tjejer någonsin över huvudtaget ens skulle dejta en kille från Ryggsäcksskogen / Karlavägen/ Bryssel eller någon som på fullaste allvar genomför chipstestet eller säger att tjejer inte kan köra bil?

So not gonna happen liksom.

Om tjejen säger chips, youuuuk nej tack, inga transfetter för mig, så är hon definitivt flickvänsmaterial.

Om hon tar ett par och sedan säger nej tack kan hon ha potential.

Om hon, som vi gjorde äter mer än tre chips är det inte flickvänsmaterial någonstans.


Det finns så mycket idioter. Testet sa egentligen way much more om de killarna förutom deras övriga kommentarer. Efter den här incidenten åt jag inte chips på värmningar på väldigt länge vilket egentligen säger mer om mig än idioterna till killar.

Idag ska jag på värmning hos en kompis killkompisar. Jag kommer definitivt klara chipstestet in my own way. Dessutom ska jag ha "min vintage-paris-zigenarkjol som blev en klänning" på mig, den har inbyggd girlpower och det kan man behöva på Stureplan ibland.

Ciao ciao

No comments: