Thursday, April 19, 2007

Fula människor förtjänar också kärlek.

Idag satt jag mittemot en kille och tjej på tunnelbanans röda linje. Båda var från en mindre stad i Sverige med oidentifierad dialekt och töntiga och fula i mina ögon. Jag var trött, bitter på kollektivtrafiken och satt och irriterade mig på hur fula och töntiga jag tyckte de verkligen var. Sen blev jag arg på mig själv, kände mig som Thomas Grabe som kraftigt ogillar fula människor och började lyssna på deras dialog istället.

De verkade ha fattat ömsesidigt tycke för varandra på en Siljabåt. ( Jag jobbar precis i närheten av terminalen.) Dialogen var ganska gullig, de verkade gilla varandra och flirtade å gott töntar kan så jag bestämde mig för att vara glad för deras skull om det nu blir de två.

Jag blir glad eftersom om de två hänger ihop går ju deras fulhet endast ut över de två och inte två till potentiellt snygga människor.

Ibland är jag vidrigt ytlig, mitt karma sjönk kanske 200% med dessa tanker och dessutom detta inlägg. Ärligt dock. Jag hade en ful dag idag så imorgon ska jag vara sjukt piffig.

För att ladda upp ska jag drömma om något vackert.

No comments: