Thursday, April 12, 2007

En kungspudel?

Jag bor litet och jag skulle föredra det dubbla antalet kvadratmeter, ja det är sant.
Idag fick jag besök i min nya lya och omdömet löd ungefär, ja mina hundar i Skåne bor så här stort.
Jag tror det är för att det generellt sett i Skåne finns mer plats eftersom en större del av Sveriges befolkning föredrar att höra rikssvenska. Eller?

Om jag nu skulle vara en hund, skulle jag vara den lila kungspudeln Georgette i Disney-klassikern Oliver och Gänget. Lite snorkig när det inte passar, aningens pimpinette, men också med ett hjärta av guld och mycket glädje och kärlek att sprida.

Kvällens ena sällskap avlöste det andra, fantastiskt för en översocial lila kungspudel. Kanske en aningens för lång promenad i Sveriges Venedig, Stockholm en lagom varm vårkväll så det blir sent nu men det var det värt.

Soundtrack Justin- Lovestoned

1 comment:

Anonymous said...

Hej

kul m bloggar! hoppas du mår bra och att jobb/plugg går finfint. själv jobbar jag JÄMT. Rondade med en skitsnygg läkare iaf igår. Gör ju dagen iaf!

Puss kakan