Wednesday, April 18, 2007

Tjejmiddag tihi tihi

Avklarad tjejmiddag här i min rymliga våning. Om en mäklare skulle beskriva denna bostad tror jag det skulle låta ungefär så här:

Mycket boende på liten yta, St Eriksplan.

Effektivt utnyttjade kvadratmeter ett stenkast från Rödabergsparken med närhet till Karlbergs vackra naturområde.
Kaklat och fräscht badrum med spegelförsett badrumskåp.
Kök och hall med gott utrymme för att knyta skorna.
Utöver det bredband och en fantastisk utsikt över vacker gård samt cykelställ.

Karin testade koppning och var inte lika övertygad som mig eftersom hon fick ett rejält"sugmärke" på kinden. Haha, lite roligt faktiskt.

Karin använde också uttrycket kanotera.
I sitt sammanhang lät det så här, Ja Johanna, du och Gustav borde verkligen ta fästingspruta om ni ska kanotera i sommar.

Eeeeeh vad var det Johanna och Gustav skulle göra i sommar? Jahaaaaa, paddla kanot.

Att kanotera = paddla kanot.

Det var kul att träffa tjejerna igen och jag fick faktiskt en idé som jag ska göra allt som står i min makt för att förverkliga. Johanna ska sova kvar här i min fina våning, känns bra att jag har ett gästrum i det väl utnyttjade boendet. Mycket lyckad kväll.

Godnatti.

No comments: